Glasögon!

Idag har jag varit hos optikern, (yes, jag har glasögon, det var nog inte så många av er som visste det) jag fick en akuttid i morse för att jag upptäckte att jag helt plötsligt såg mycket sämre än tidigare..men det visade sig att jag hade fått fel förpackning på linserna, så jag hade fått -3.5 när jag skulle ha -4. Förstå att jag har ca. 5 % egentligen, om man jämför med de som har normal syn, lite läskigt faktiskt. Jag pratade med optikern också angående en laseroperation om risker och så. Han sa att man vart tvungen att vara minst 20 år och haft stabil syn i ett par år, så de kraven har ju inte jag direkt. Min syn har försämrat kraftigt de senaste åren. Men snart hoppas jag på att få en någonlunda stabil syn, det brukar ju sjunka fram tills man är ca 20 år. Jag hoppas verkligen att jag kan göra ögonlaseroperation, dock är inte pengarna lika roliga att lägga ut, det kostar 14 000 kr per öga, men det är väl egentligen det minsta bekymmret! Tänk vad skönt att slippa ta på sig dessa linser varje morgon, en dröm! Just det, idag har jag testat ut ett par nya glasögon också, har fått med dom hem så jag kan använda dom lite i helgen och se hur dom känns, än så länge gillar jag dom. Optikern sa även att jag måste börja använda glasögonen mer än vad jag gör, det börjar tydligen märkas skillnad under ögonlocket, dom fick inte tillräckligt mycket syre. Så därför måste jag ha ett par jättefina nya glasögon som jag även kan använda när jag går ut (dock inte på krogen kanske..)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0