Mitt 18-års firande

Yess, den 24:e oktober firade jag min 18 års dag. En otroligt lyckad kväll som jag aldrig kommer glömma (trots att jag hade fått i mig liiite för mycket). Började med att gå på basketen med en kompis, och jaa, Dolphins vann ju! Älskar basket hur mycket som helst! Matchen var jämn hela tiden och det var sjukt spännande, efter en rysar match blev det till slut en förlängning, och Dolphins gick in och satte Sundsvall Dragons på plats! Jaa, nu var det ju ytterligare en anledning till att fira! Efter det åkte jag hem till mig, där min bror, hans kompisar, hans tjej och hennes kompisar hade börjat förfesta, så det var bara att komma hem och joina dom..grymt kul! Dom hade redan vart där och druckit i 1.5 timmar så då var jag ju lite efter, så drack lite för mycket på väldigt kort tid. Lite senare under kvällen när en del av folket gick ut för att röka kommer det 4 fjortisbrudar förbi (dom var 93:or) och frågar om vi har cigg. Vi hade en liten rolig konversation:

Jag: - Hur gamla är ni?
En av tjejerna: - Vi är 91:or.
Jag: - Jaha, vart går ni då då?
En annan: - På Eneby
Jag: - Men då är ni ju typ omöjligt 91:or, man är ju 93:a, 94:a när man går där.
Den första av tjejerna: - Jaa, men vi har gått om 2 år.
Matte: - Är ni helt dumma i huvudet eller?
En tredje av tjejerna: -Nej, seriöst jag är 93:a.
Jag:- Så ni går i 9:an alltså på Eneby?
Tjejerna:- Jaa.
Jag: - Det är bra, ni är ju kopier av mig när jag gick på Eneby, haha lyssnar på svensk hiphop. Jag diggar er, säg till era lärare att ni känner Michaela Sandell så kommer ni få MVG direkt, jag lovar er!
Efter att dom fick deras cigg och blev tvingade att vara med på bild med mig och brorsan så stack dom. Haha, jaa, vad ska man säga, man går bara på högstadiet en gång.

I alla fall, senare på kvällen strax innan 23.00 började vi dra oss ner mot Hugo. fick skjuts ner av en kompis, och där mötte vi lite folk från klassen bland annat. Och jaa, man fyller ju bara 18 en gång så då var det ju klart att folk skulle bjuda en..jag ogillar egentligen att bli bjuden på krogen, men va fan, man fyller bara 18 en gång. Sen skulle ju självklart min kära bror inviga mig som 18-åring, jaa, han kommer fram till mig och säger: Öh, Mimmi du ska få den där shoten nu jag har snackat om (han gick typ 2 veckor innan och sa att han skulle bjuda på en asgod shot), så följde med honom till baren där killarna hängde, beställde in 2 shots och 2 öl.

Jag säger: Du vet ju att jag inte dricker öl.
 Han: Äsch va fan, vi behöver nåt att skölja ner med efter.
Jag: Jag har väl shotat förut, jag behöver INTE skölja ner med något efter. (trodde jag).
Sen kommer det in 2 shotar i alla fall, jag ser att den ena är sanboca baileys, och ag tar förgivet att det var min och är påväg att ta den.
Han: I helvete heller, den är min! Du ska få den andra.
Jag: Vad är det i den då?
Han: Det är sanboca med nåt. Du måste dricka upp hela direkt!
Jag: Okeej.
Han: Skååål! Efter den här är du officiellt 18 år!

Vi skålar och så fort jag svalt den brister alla killarna ut i ett stort jävla garv (inklusive bartendern!!) Då känner jag hur det börjar brännas i hela jävla munnen, fy fan, grisen hade gett mig en BIN LADIN (för er som inte vet, så är det den starkaste, äckligaste, vidrigaste shoten man kan ta). Efter det slår allt till, och jag blir dyngrak.
Dennis till bartendern: Ey, har du nått vatten hon kan skölja ner det med? Det är första gången
Bartendern häller upp en ramlösa till mig och säger: Det är rätt, det är så det ska vara. och så skrattar han igen.
Jag halsar i mig ramlösan, jag som dessutom hatar bubbelvatten. Och Dennis har nu invigit mig som 18 åring enligt deras tradition.. jag stog och klängde på honom i 10 min för jag kunde ju inte riktigt stå rakt, och 2 av killarna typ sprang iväg för dom trodde jag skulle spy, bara för att det är så många som gör det. Men dom kom tillbaka strax efter. Min kära bror ringde mig sedan flera gånger under kvällen för att höra så jag var okej, var ju verkligen dyngrak.

Sen lite senare går vi ut och möter upp Tina som är inne på Otten, vi går in dit lite snabbt, det första jag gör är att ramla när vi ska upp på det stora dansgolvet, jag som är så full lägger mig mitt på golvet och börjar asgarva! Sen hjälper dom mig upp och vi är på Otten ca 10 min, sen drog vi tillbaka till Hugo och vingla lite. Klockan 02 tyckte inte vissa att jag borde vara kvar på Hugo, så jaa, då fixa Nanna skjuts (hon höll dessutom i min väska halva kvällen, kanske för att jag inte kunde hålla den själv?) och så åkte vi hem, dom körde fram till dörren dessutom (hur full är man inte då). Men det blev i alla fall en lyckad och rolig kväll! En kväll jag aldrig kommer glömma! Det kanske inte låter så kul när man blev så full, men jag kommer ihåg allting och hade verkligen superkul!

Nu är jag officiellt invigt som 18-åring sedan 10 dagar tillbaka!

Puss!

  Så här såg jag ut denna kväll då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0