Snö ute!

Just det, vaknade ju upp imorse och upptäckte SNÖ! Det är så mycket härligare när det är snö ute, än när det bara är kallt utan snö.. hoppas det blir ett första åk i backen snart också, åh vad jag längtar! Skidor! Snön lyser upp så fint kvällstid också, och det glittrar ju dessutom, då blir det ännu finare (och man behöver inte vara lika rädd heller när man går själv ute, jag menar, det är ju faktiskt ljust ute under natten, nästan i alla fall..) Härligt värre! Lite mindre kul är det ju att man inte kan köra bil lika mycket, lite surt eftersom jag precis tagit körkortet för er som inte visste. Men vågar inte sätta mig i en bil och börja köra rally liksom, skulle vara så rädd att bilen skulle börja sladda. En olycka händer ju så lätt! Kommer ihåg för ca 1.5 månader sen när jag precis slutat jobbet. Och det kommer en bil och kör med normal fart, och helt plötsligt börjar bilen sladda och köra in i en lyktstolpe, och jag trodde ju det var min bror (eftersom han skulle hämta mig), så jag blev ju verkligen livrädd och började springa upp mot bilen..men sån tur var var det inte han. Däremot var det brors kompis, fast det visste jag ju inte då (är ju så dålig på att känna igen folk) så jaa, jag kommer nog akta mig för att köra när det är halt ute (roligare var dessvärre halkkörningen, grymt kul, kanske inte lika roligt om det händer en nu)

Så här fint är det i min trädgård när det har snöat ute!



Puss!

Kommentarer
Postat av: anonym

snösnösnö!

2008-11-26 @ 20:51:47
URL: http://tanzanit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0