Anton Saks Och Joakim Kjellbom!!

Nu ska jag presentera Sveriges bästa basketspelare och killen som kommer bli Sveriges bästa basketspelare!

Anton Saks:  Det är svårt att fatta att han endast är 20 år gammal (född 89). Han är en grym basketspelare! Jag kommer ihåg första säsongen han spelade för Dolphins, tog inte för sig så mycket, fick inte så mycket speltid osv. Att se honom spela idag och jämföra det med då, galet! En helt annan spelare, han är grym på planen, sjukt mycket energi och tillför väldigt mycket i Dolphins. Det är verkligen kul att han börjar få så pass mycket speltid som han får, man ser hur han blir bättre och bättre för varje gång. Det verkligen lyser hur stark vilja han har, envishet, det är väl A och O för framgång!? Jag själv anser att han är en av de 5 bästa spelarna i Dolphins. Kommer aldrig glömma den gången Dolphins spelade mot Pannja, tror det var förrförra säsongen,  Dolphins ligger under med 20-30 poäng och man var så irriterad att man hade lust att gå därifrån. Sedan så kommer Saks in och tillför hur mycket energi som helst, och helt plötsligt hade han gjort en jäkla massa mål och helt plötlsigt låg dom inte under så mycket, dock förlorade Dolphins ändå, men publiken var ju näst intill extas när han kom in och ägde planen. En väldigt rolig match trots att dom förlorade. Även idag gjorde han en fantastisk match, 8 poäng, bra deffensiv och väldigt mcyket energi.
-Det här är intressant för mig eftersom jag får chansen att mäta mig och få en aning om vad som krävs för att nå nästa nivå, sa Saks om träningsmatchen med landslaget.  Och ja, det kommer inte dröja länge innan du kommer till den nivån!

Joakim Kjellbom: Sveriges bästa basketspelare (enligt mig), ja, vad ska man säga. Alltid bäste helt enkelt. Idag blev han matchens bästa spelare i landslaget, gjorde 16p och spelade ett bra försvar! Kommer aldrig glömma hur glad jag blev när jag hörde att Dolphins hade värvat honom för snart ett år sedan! 30 år gammal, men fortfarande en grym spelare. Kommer heller aldrig glömma den gången när jag satt i kassan en av de första gångerna, och han kommer och handlar av mig (hände 2 gånger dessutom) gissa hur överlycklig jag var på en skala? Fick inte fram ett ljud först, men sedan gick det bättre.. haha, sjukt. För mig var det nästan lika stort som när jag var och såg Britney Spears uppträda live i Globen liksom (okej, inte riktigt, men nästan) När jag kom hem så var jag helt extas, nästan skrek, "vet ni vem som handlade av mig idag?? Joakim Kjellbom!!"  Ehh, vem?" svarade Mamma och Pappa, "Joakim Kjellbom, en av Sveriges bästa basketspelare!!!" herregud, dom måste trott att jag var lite vrickad... I alla fall är denna man drygt 2.15 lång så till och med jag får titta upp rejält. Jag hoppas han kommer hålla på med basketen länge länge och att han fortsätter vara lika bra som han är, trots att dom flesta brukar tappa mycket runt 32 kanske!?

Så här har ni alltså mina favoritbasketspelare (okej, jag har många fler) Sveriges bästa Joakim Kjellbom och Sveriges bästa yngre spelaren (kan man säga så?) Det kommer inte dröja länge innan Anton Saks blir nya Joakim Kjellbom! Nej förresten, han kommer bli mycket bättre...





Joakim Kjellbom (hittade inte en jäkla bild med Dolphins-linnet, så det här är med det forna lagets Sundsvall Dragons linne)



Anton Saks

Kommentarer
Postat av: Anonym

najs blogg, allt bra? ;)

2009-08-11 @ 05:49:52
URL: http://eswalander.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Hejsan hoppsan!

Fin blogg, vad ska du hitta på ikväll? ;D;D

2009-08-11 @ 16:33:18
URL: http://haaiidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0