Okej Att Bära Klackar Som Långben?

Jag får ofta väldigt mycket kommentarer angående att jag använder höga klackar trots att jag är så lång. Jag är alltså 179 cm lång och använder klackar ofta, nästan vardagligen. Är det så fel? Folk klagar över att jag blir så lång, att det är fult när en tjej är så lång och bla bla bla. Men ska det vara så, att tjejer över 170 inte ska "få" bära klackar bara för att hon är så lång. Tycker det är så fel! Alla får väl använda vad dom själva vill, jag känner folk som inte använder klackskor endast för att dom anser sig vara för långa (och då är dom alla kortare än mig). Varför inte bara acceptera att man är så lång och ändå använda vad man vill. Om inte långbenar skulle få använda höga klackar, varför skulle det då säljas i storlekarna 40-41? Det är ju nästan bara tjejer över 175 som har dom storlekarna (med undantag självklart) Alla har väl rätt att få känna sig snygga, vilket de flesta gör när man använder dessa heels. Man får ju dessutom grymt snygga ben, lång som kort.

Om inte en lång person ska få använda höga klackar, borde inte en kort person få använda skor utan klackar...

Så se inte ner på oss långbenar som använder höga klackar, för i slutänden så blir det ju trots allt vi som ser ner på er... ;)

Bilder på mina favoritskor (ni får blunda för mitt otroligt fina nagellack på tossingarna)





Puss!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Håller helt och fullt med dig här! Jag är dock inte lika lång som du är "bara" 171 men får alltid höra när jag har mina klackar (använder typ bara 10-13cm)"oj vad lång du är" och liknande. Ja och att jag är lång? Jag tycker det är skitsnyggt med höga klackar så jag skiter fullständigt i att jag blir nästan 185 när jag har dom. =) Så GO oss som är långa och vågar bära heels =P.



Läste också på kissies blogg att du läst dessies inlägg om henne, jag hann aldrig läsa det. Vad stod det? Är nyfiken =P

2009-08-14 @ 17:35:47
URL: http://sofialb.blogg.se/
Postat av: hannah

jag tycker att alla ska få ha vilka skor dem vill utan att någon ska fälla en dum kommentar om att "så kan du inte gå" osv. Det är bara fånigt!

hugs

2009-08-14 @ 20:11:41
URL: http://hannizens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0