Resultat Blåbärsmuffins

Nu har jag tagit ut muffinsarna från ugnen och dom se verkligen jättegoda ut! Ska dock vänta 20-30 minuter innan jag provsmakar dom, dom var stekheta!







Receptet kommer här:


Börja med att sätta på ugnen på 200 grader.
  • 2 ägg                                
  • 1.5 dl socker  
  • 4 dl mjöl                           
  • 1 tsk vaniljsocker        
  • 2 tsk bakpulver                                  
  • 100 gr margarin            
  • 2 dl mjölk                          

                                                 
                      
  •  Blanda ihop äggen och sockret i en bunke.
  • Blanda sedan ihop, mjöl, bakpulver och vanilsockret i en separat bunke.
  • Smält margarinet i en kastrull och blanda sedan ihop det med mjölken.
  • Därefter rör du ihop allting, tillsätt sedan skalet från en cirton (riv ner skalet)
  • Häll sedan smeten i stora muffinsformar, tillsätt sedan blåbären över och tryck sedan ner det i smeten med hjälp av en gaffel.
  • Sätt in i ugnen 12-14 minuter.
  • Klart!

    Nu ska jag gå ner och äta mina egna goda muffinsar!

    Puss!
        

                               


Kommentarer
Postat av: Ellen

Fina!

2009-08-18 @ 19:25:05
URL: http://ellencsordas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0