Melodifestivalen; Del 1 Göteborg

Sammanfattning av deltävling 1 i Göteborg är (som alltid) skandal! Förstår mig inte på svenska folket ibland alltså, hur tänker dom? Jaja, här kommer en kort recension i alla fall.

1: Nina Söderquist. ++
Låten tycker jag var helt okej, ref rängen var härlig att sjunga med i. Men en fråga; Hur i helvete kan man klä sig så i en melodifestival? Alltså man klär sig inte i en sliskig, äcklig, vad ska man kalla det, skindress? Alldeles för tight, och tuttarna hoppade nästan ut. Urk..

2: Jonathan Fagerlund ++
Man hörde knappt vad killen sjöng i början, alldeles för svag röst för att kunna bli stor. Men refrängen var ändå helt okej tycker jag, jag menar, "Hello, hello" de orden satte sig väl i allas hjärnor denna kväll? Kläderna tycker jag var helt okej, t-shirten gillade jag dock inte alls (lite för v-ringad tycker jag) men tror ändå det var många småtjejor som röstade på honom.

3: Shirley Clamp. +
Var nästan 100% säker på att hon skulle gå vidare till antingen Andra Chansen eller till Globen eftersom hon är ju liksom hon, men ack så fel man kan ha. Tyckte låten var ganska okej, men alldeles, alldeles för lugn för en schlager-tävling. Kläderna kunde varit bättre, klänningen flög upp liite för mycket när det blåste.

4: Scotts ++
Gillade grabbarnas energi, men vad har dom att göra i en schlager? Men tyckte även där att låten var helt okej. Men gillar inte dansband. Och kläderna var ju lite väl, jaa, dom passade inte in där helt enkelt.

5: Emilia +++
Emilia är tillbaka! Vad ska man säga, låten började lite segt och jag undrade vad fasen hon gör där. Men när refrängen började blev jag ändå positivt överraskad. Och hennes energi var ju oslagbar nästan. Men gillade i alla fall låten, den blev bättre och bättre ju mer man lyssnade på den. Kläderna var ju också helt fantastiska! Så ska man se ut när man är med i en schlagertävling!

6: Alcazar +++++
Ja, vad ska jag säga, när jag hörde att dom skulle vara med trodde jag det skulle vara lika dåligt som det varit tidigare, men ack så fel man kan ha, dom var verkligen toppen! Grymt bra låt som har satt sig på min hjärna och jag nynnar på den hela tiden. Jag hoppas redan nu att dom tar hem alltihop! Kläderna var dessutom snygga som matchade varandras med smådetaljer.

7: Caroline af Ugglas -
Vilket skämt! Låten var hemsk, och hennes scennärvaro hemsk! Man kan inte stå och vifta med armarna hur mycket som helst till en sådan låt, och på tal om låten, texten var bra men låten var skit! (kanske var det för att det var hon som sjöng den?) Och så kläderna, hur kan man ens tänka tanken att klä sig i ett par blåa (!) konstiga stövlar till en 60-tals klänning!? Allt var skit! Katastrof att hon gick vidare! Jä*la fågel!

8: Marie Serneholt ++++
Jättebra! Låten var verkligen bra, och hon är väldigt bra på scenen. Hon skulle utan tvekan gått vidare istället för Ugglan. Hennes klänning gillade jag mycket dessutom, skulle varit kul att se henne och Måns Zelmelöv tävla mot varandra i finalen!

Lite om vad jag tyckte helt enkelt. Ni lär väl inte tycka som jag...Men jag typ skrek rakt ut när Ugglan gick vidare, hade nästan glömt hur kul det är ändå att se schlagern.

God Natt!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0