Paris

Paris är verkligen hur stort som helst! 11 miljoner bor det här (jämför med Sverige som har 9), typ 10 gånger så stort som stockholm, och 100 gånger så stort som norrköping, så ni kanske förstår hur stort det är? I tisdags åkte vi och shoppade lite och det blev även att kolla in eiffeltornet, var helt extas å Issa måste ha tyckt att jagv ar lite knäpp...men var helt överlycklig, för har alltid sagt att jag någon gång ska åka dit och titta på det, och nu har jag gjort det! Ska dit på måndag morgon också och då¨ska vi åka upp i det, spännande, hoppas på att det blir lite mer shopping då också!

Praktiken är helt okej, en av dom kan ingen engelska, men konstigt nog förstår jag ändå vad han säger (oftast) när jag kom hit kunde jag typ 3 ord, nu kan jag i alla fall typ 12, alltid något. Slutade redan klockan 2 idag, det skulle vara en estor demostration på dengatan, så dom var tvungen att stänga den tidigare. När jag kom ut var det poliser överallt och när jag skulle gå in till tunnelbanan så stog det 3 poliser utanför och vaktade, var lite halvläskigt ju...Har gjort jättecoola begravningsdekorationer, den igår var helt rund, 1 meter i diameter och cirka 50 cm hög och den jag gjorde idag var 7 cm i ddiametern, altås lite mindre fast ändå väldigt stor. Nu vet ni lite vadjag gjort de senaste dagarna. Ha det superbra allihopa!

Pussar från Paris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0