Gifta sig när man är 18?

Läste nyss ur en tidning om ett par från Uddevalla som är 18 år gamla och gifte sig igår!? Jag bara undrar hur man tänker då? Varför ska man gifta sig när man är 18, det är väl i alla fall lite för ungt. Men varför vänta med att gifta sig? Jo, för jag tror inte att man riktigt vet vad man vill när man bara är 18 år. Jag tror de flesta som är jättekära tänker att dom kommer vara tillsammans livet ut, men det brukar ju inte direkt hålla. Oftast vid den här åldern brukar det hålla max 3-5 år (finns dock undantag). Men tycker bara det är så otroligt onödigt att gifta sig som 18 åring, varför kan man inte bara vänta ett par år till? Jag tycker en förlovning är okej, men inte att gifta sig så ungt! Borde typ finnas någon högre åldersgräns på att gifta sig, för nej, jag tror inte man är tillräckligt mogen för att gifta sig när man är så pass unga. Egentligen så har jag nog inte så mycket argument till varför man inte ska få gifta sig när man är 18, bara jag som känner att det är för ungt.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0