Min tinnitus!

Nu tänkte jag dra ett litet inlägg om min tinnitus bland annat. Jag börjar bli så otroligt trött på alla människor som bara skakar bort det! Folk förstår inte, precis som med allt, hur jobbigt det faktiskt är. Vad tror ni anledningen är till att jag knappt sover? Att jag alltid är trött? Att jag inte har så bra betyg i skolan? Att jag aldrig vill ha det lugnt omkring mig? Nu ska jag ge er svaret! Min tinnitus! Kort och enkelt svar. Men folk verkar inte förstå hur mycket det kan förstöra för en person, för mig har det förstört mycket! Mina betyg har verkligen rasat sedan jag började gymnasiet och min tinnitus blev mycket sämre. I högstadiet hade jag så pass lågt att jag kunde somna på nätterna, att jag kunde plugga trots det eviga tjutet i öronen, men det fungerar inte längre! Nu har jag börjat med några natur-insomningstabletter som inte fungerar ett skit, så måste gå till läkaren för att fixa ett recept..jag känner att jag skulle behöva minst 3 dygn med sömn. Men nej det går ju inte, för jag har ju en massa skola att klara av, jag har jobb att sköta och måste försöka att plugga så att jag inte går ut skolan med några jäkla IG, för det är det väsrta som skulle kunna hända mig, att jag tar studenten med IG i ett eller flera ämnen. Mitt mål när jag började skolan var att få så bra betyg som möjligt, att bli riktigt duktig i skolan..och se hur det gick? Allt på grund av min tinnitus, många verkar inte förstå att det faktiskt kan förstöra för folk, jag har inte träffat en endas människa som förstår hur det känns. Ingen som ens låtsas veta hur det känns. Utan så fort man bara nämner det så skakar dom bort det och börjar prata om sig själva och sina problem, som oftast inte är några jätteproblem. Jag har försökt prata om det med ett par vänner, men ja, dom skakar bara bort det och bryr sig inte ett skit, dom låtsas inte ens bry sig, väldigt bra vänner måste jag säga...drog upp det precis nyss med en killkompis, och det var det som fick mig att skriva detta inlägg. Satt och prata med honom på msn och så, och så började vi prata om mina sömntabletter och så, han visste inte om att jag hade tinnitus tydligen (jag kan ju tillägga att han är en sån man typ kan snacka om allt med) och han också skakar bort det, och börjar snacka om sin egen sak som han haft hela livet och bla bla bla...det är ju bra att man kan lyssna på vad andra säger. Gud, vad jag är trött på folk som aldrig kan lyssna och bara tänker på sig själva!

Jag kan ju nu tillägga att jag är så otroligt glad över att Marie (en annan tjej som också har tinnitus) tog kontakt med mig, för hon är verkligen den enda som kan förstå hur jag har det. Hon har själv sömntabletter och det var nog därför jag började med det. Har inte riktigt tänkt på det innan. Jag visste inte heller så mycket om tinnitus (trots att jag har haft det i hela 6 år) så hon berättade en massa olika saker, vad som kan orsaka det, vad som gör det värre osv. Av de sakerna hon berättade kom jag på att jag faktiskt alltid gör, jag spänner mig hela tiden i käken bland annat och det gör det hela värre. Nu testar hon på akupunktur (hur det nu stavas) förhoppningsvis ska det hjälpa. Jag har också blivit rekommenderad det, men jag och nålar går inte riktigt ihop. Men funkar det så lovar jag att det kommer vara jag som snart får nålar i huvudet!





Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0