År 2008, del 1

Så vad är det man brukar säga? Nyår visar hur ditt kommande år kommer se ut, det stämde rätt bra för mig i alla fall. Mitt förra nyår firades nämligen på Lanzarote med familjen i två veckor. Hade det verkligen hur bra som helst, åkte på världens finaste zoo. Lanzarote är min favoritö hittills, rekommenderar jag starkt!




Det blev en hel del goda drinkar (oftast samma) i solen med min bror. Denna vecka spenderade jag nämligen mest med en god dricka i handen och min bror med en öl (eller cerveza som man också kan kalla det..) Hade två väldigt härliga veckor i värmen.




Det blev även en hel del kortspelande, här med min lillasyster.




Bada gjorde vi också, var dock sjukt kallt i vattnet! Så havet blev det bara ytterst få gånger!





På bakongen spenderades en del tid i solen.



Var på ett zoo som  sagt. Här under ett minivattenfall på zooet.



På zooet. Bilden får tala för sig själv, ett gott skratt fick vi i alla fall!



Vå åkte upp till en vulkan, där kunde man stoppa ner torkat gräs så började det eldas och man grillade korv över vulkanen, var väldigt coolt faktiskt!


Sen kom jag hem från Lanzarote i mitten av januari. Någon vecka efter att jag hade kommit hem bokat jag nästa resa! Denna gången skulle det bära av mot Belgien och Nederländerna där jag skulle spendera två veckor i en blomsteraffär. Det dröjde åtta veckor och ett lov innan det var av igen, denna gång skulle jag flyga helt själv för första gången. Jag satte mig på planet den 7:e mars, och resan gick hur bra som helst.



Fint från planet var det som alltid!




Skumma fåglar storsade omkring där, har aldrig sett såna förut!



Bodde hos min moster och hennes sambo! Här är jag och moster i Belgitens största studentstad, Löwen. På söndagen tog vi tåget ner till Bryssel, tog ca 40 min att ta sig dit med tåg. Belgien är ett otroligt litet land egentligen, till exempel om man skulle åka till stockholm från från mig, 16 mil, tar det ungefär 2 timmar. Skulle man sitta och köra 2 timmar i Belgien skulle man vara ute ur landet för länge sen (om man inte kör runt såklart)

    

I Bryssel fanns det mycket fina blomsterarrangemang, tycker skyltdockan är så cool som är gjord av äkta rosblad.
Klicka på bilderna för att få det större.

    

Var på en jättestor demonstration med hon som jag praktiserade hos. Temat var bordsdukningar. De som hade demonstrationen var 2 av Belgiens 3 bästa florister, dom gjorde riktigt häftiga saker!



Hon gjorde det här fina arrangemanget, då var det bara ett par dagar kvar till påsken!



Vi åkte in till Antwerpen, Belgiens största och bästa shoppingstad, älskar den staden! Tågstationen var helt enorm! På bilden visas det endast en liten del av den.



Det fanns såna här roliga gubbar som skulle likna statyer, dom var lite småläskiga.





Butiken jag var i. Hade en helt underbar tid i Belgien och i butiken, det är verkligen den bästa prakttiken jag någonsin har haft!




Ingeborg, det var hos henne jag hade min praktik (hon är förresten döpt efter en svensk prinsessa, men kan inte komma på någon som haft det namnet, kan ni?)

Åkte hem igen på långfredagen, kom hem under kvällen och började med att vräka i mig en kebabpizza (hade ju vart utan det i 2 hela veckor) och så kom det några kompisar till mig och vi satt och pratade en massa i ett par timmar. Sen blev det påsk och snöstorm. Under det lovet jobbade jag en hel del, och vi öppnade växtmarknaden för året.


Nästa del kommer inom ett par dagar.


Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0