Mascara tips till dig med korta fransar!

Vill bara tipsa er om 2 stycken grymt bra mascaror för er med korta ögonfransar, jag vet att det är många som lider av korta ögonfransar. Jag själv har extremt korta fransar, men det syns inte med dessa två underbara mascaror.

Loreal's Voluminous x4
Denna har jag använt sedan agusti förra året och jag blev totalt förälskad i den, volym mascaror måste man alltid jobba med, det är ju A och O som många redan ve4t. Denna behöver man ta ca 3 lager av så får man helt perfekta ögonfransar. Det enda negativa med mascaran är om man tar fler än 4-5 lager så börjar fransarna klumpa ihop sig, men det gäller ju dom flesta mascaror,. Man bör ej använda en fransböjare.

Max Factor Masterpiece Max
Även denna mascara är grym, den har en hård borste som gör att varje frans får en bättre volym. Även denna bör man ta i ca 3 lager för att få den perfekt. Denna kan man uppnå något längre resultat än med Loreal's grå. Jag har använt denna mascara i ca 2 veckor, och jag gillar den starkt. Det går lite snabbare att ta på den. Använd gärna en fransböjare till denna.

Min personliga favorit är fortfarande Loreal's grå, men det kan även bero på att jag inte gillar att använda en fransböjare. Fransarna blir dessutom tjockare och fylligare. Men samtidigt så gör Masterpiece Max fransarna längre. Därför är det ju perfekt att ha både, känner du för att ha långa och fyllyga tar du Loreal, känner du för att ha lite längre men inte så tjocka så väljer du Masterpiece Max.

 
Loreal's grå                    Masterpiece Max



Puss!

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Okej, så bra :)

Jag mår jätte bra <3<3



Åh den där masterpiece max mascaran är grymt bra, mon personliga favorit :)

2009-05-02 @ 22:47:05
URL: http://emmazzz.blogg.se/
Postat av: MissCM

sv: åh, men det låter ju jätte kul! jag ska lägga mig nu strax, ska bara borsta tänderna osv. mår inte riktigt bra, så det är lika bra att lägga sig och sova, och se om det bara är allergin som spökar. :)

2009-05-02 @ 22:50:52
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: sarina

sv:ok,det verkar inte vara någon bra väder idag sp just nu vet jag faktist inte vad jag ska göra ;)

2009-05-03 @ 09:42:42
URL: http://sarinareza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0