Utrensningskuren: Methodraine

Jag går för tillfället på en utrensningskur på 20 dagar. Kuren heter Methodraine och går att köpa i de flesta hälsobutiker. Kuren består utav en vätska man blandar med 1.5 liter vatten varje dag. Vatten är den viktigaste källan till utrensningen i kroppen. 

Så, varför är denna kur så bra då? Kuren rensar ut alla slaggprodukter och gifter i kroppen, vilket gör att man blir mycket piggare, har lättare att koncentrera sig och mår helt enkelt mycket bättre. Jag har tagit den i 2 veckor nu och känner en stor skillnad. Jag orkar ta mig upp snabbare på morgonen, orkar vara mer aktiv under dagarna och orkar till och med plugga!

Under dessa 20 dagar ska man äta så hälsosamt man bara kan, det ska man väl alltid, men det är väldigt viktigt att inte dricka någon alkohol, läsk mm under denna period. Man bör undvika socker och mättat fett. Så uteslut all onyttighet dessa 20 dagar, ingen chips, ostbågar, läsk, alkohol, vitt bröd och dåliga kolhydrater. Men annars kan man äta som vanligt, alltså frukost, lunch, middag. Försök även att äta mycket frukt och grönt .

Förhoppningsvis kommer jag aldrig att börja äta så mycket onyttigt igen, som jag gjorde innan jag började med utrensningskuren. På den tiden åt jag skräpmat/snabbmat såsom pizza, kebbab och hamburgare ca 5 dagar i vecka, drack 1-2 liter cola varje dag och mycket chips och sånt hela tiden (ett under att jag inte ser ut som en elefant idag!). Njae, har man testat på att leva nyttigt under en så lång tid (för mig är det väldigt lång tid!) så är det svårt att gå tillbaka till det gamla faktiskt. Mår illa av bara tanken på att dricka 2 liter cola (fast det ör sjuuukt gott!) just för allt socker eller käka pizza 5 dagar i rad. Nej tack!

2 negativa saker med kuren:

1.  Det smakar ganska äckligt de första 3-4 dagarna innan man börjar vänja sig vid drickan. Nu efter 2 veckor smakar det till och med ganska gott!

2.  Det ser ut som avloppsvatten typ. Bruntgult. Ser ut som nån haft diarée typ. Men är man inte kräsen så funkar det...

Puss!

 


12 ml ska blandas ut med 1.5 liter vatten varje dag i 20 dagar.

Kan ju tillägga att den här kuren är väldigt bra också om man vill börja gå ner i vikt. Under dessa 2 veckor har jag gått ner 2 kg. En liten parantes bara.

 

 


Kommentarer
Postat av: D

haha. Jag tror det enda du behöver är att äta nyttigt (som du redan gör) och sen dricka en massa citronvatten. Det sägs vara skitbra! Många dricker stora mängder citronvatten innan dom ska in på pisstest för att inte få postivt :) Det här kanske har samma effekt? Skönt att det funkar iaf :)

2010-02-14 @ 18:59:52
URL: http://mannenmedstortd.blogg.se/
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Spännande!



Sv; Många frågar samma sak, vi kommer att skriva ett långt inlägg om det i veckan! ♥ Kika in då! Tack för din fina kommentar. Kram!

2010-02-14 @ 19:45:00
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: YAAMI

Låter ungefär som min detox som jag provade på förut :D!

2010-02-15 @ 18:48:38
URL: http://zemeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0